ABP stopt individuele spreekuren voor algemene vragen

7 APR ‘20
Bron:
dienst: Personele dienstverlening

Het ABP heeft besloten de individuele spreekuren te beëindigen voor algemene vragen. Dit is de uitkomst van een onderzoek binnen de pensioenvoorlichters om efficiënter te werken.

De aanleiding hiervoor is dat de pensioenvoorlichters veelal algemene vragen tot zich krijgen vanuit werknemers in deze spreekuren. De spreekuren waren oorspronkelijk bedoeld om complexe vraagstukken op te lossen. In de afgelopen periode is gebleken dat deze gesprekken een verzwaring van de werkzaamheden vormen in plaats van een vermindering. Hierdoor kan de pensioenvoorlichter zich vooral gaan storten op de complexere situaties.

ABP blijft wel individuele pensioengesprekken aanbieden wanneer de vragen van de werknemers in kaart zijn gebracht en deze niet via een ander communicatiemiddel vanuit ABP op te lossen zijn.

Daarnaast is er geïnvesteerd in de digitale mijnABP-omgeving met de hoop en verwachting van Bestuur ABP dat de deelnemers hun vragen veelal beantwoord krijgen (klik hier voor de inlogpagina). Ook is de klantenservice (tel 045-5796070) van het ABP beschikbaar voor al uw vragen.