Visma|Raet biedt excuses aan voor onterecht aangemaakte gebruikers in Youforce
Visma|Raet heeft haar excuses aangeboden voor het onterecht aanmaken van nieuwe gebruikersaccounts voor oud medewerkers in Youforce. Afgelopen week ontvingen veel oud medewerkers een bericht vanuit Youforce dat er een account voor hen is aangemaakt. Dit heeft berust op een misverstand.
Inmiddels zijn alle accounts geblokkeerd en ingetrokken. Ook heeft het bedrijf een statement naar buiten gebracht waarin de fout wordt toegegeven en uitleg wordt gegeven wat er heeft plaatsgevonden.
Het statement van Visma|Raet :
Geachte heer/mevrouw,
Helaas zijn wij deze week in de verlegenheid gebracht, doordat er ten onrechte
dienstverbanden en users zijn aangemaakt in het Youforce systeem. Het gevolg hiervan was
dat medewerkers, die uit dienst gemeld waren, opnieuw zijn aangemaakt als gebruiker van
het Youforce systeem. Hierdoor zijn er ten onrechte mails naar deze personen verzonden
met een activatielink voor Youforce.
Wij bieden onze oprechte excuses aan voor dit incident. Het administratiekantoor van waaruit
de betreffende medewerker de mail heeft ontvangen kan hier niets aan doen. Het incident ligt
bij ons en een synchronisatiefout in onze systemen.
We hebben maandagavond 23 maart jl. direct gezorgd dat de ten onrechte aangemaakte
gebruikers niet konden inloggen. Daarna zijn wij gestart met het ontwikkelen van een herstel
script om de ten onrechte aangemaakte users te verwijderen en daarmee de database van
Youforce te herstellen. Inmiddels zijn de ten onrechte aangemaakte dienstverbanden en
users verwijderd.
Nogmaals namens Visma | Raet mijn oprechte excuses voor dit incident.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem Voorink
Commercieel Directeur